KLÍMAtický deň 2025: Deň vzájomného porozumenia, spolupráce a bezpečia

Dňa 2.5. sa na našej škole konal KLÍMAtický deň 2025, počas ktorého sa všetky triedy venovali aktivitám podporujúcim dobré vzťahy v kolektíve, rozvoj empatie, tolerancie a prevenciu šikany. Prinášame vám prehľad toho, ako jednotlivé triedy prežili tento inšpiratívny deň.

1. ročník – Spájanie, hra a nové priateľstvá

Triedy 1.A a 1.B spojili svoje sily a venovali sa budovaniu klímy v triedach. Po úvodných aktivitách (ranný kruh, téma tolerancie) sa žiaci presunuli do exteriéru, kde pokračovali v spoločných hrách zameraných na spoluprácu a vzájomné spoznávanie.

2. ročník – Slová, ktoré potešia

Aj napriek plaveckému výcviku trieda 2.B nezabudla na KLÍMAtický deň. Žiaci písali o svojich spolužiakoch láskavé slová – prečo ich majú radi a ako sa k nim správajú. Tieto drobnosti podporili pozitívne vnímanie a posilnili súdržnosť v triede.

3. ročník – Erby, hry a palacinky

V 3.A vznikol vlastný erb triedy a spoločne sa riešila téma šikanovania. Deti si nastavili hodnotový systém. 3.B zažila pestrofarebný deň – kartičkové hry na spoznávanie, spoločné varenie palaciniek, piknik, plánovanie života na opustenom ostrove či starostlivosť o rastlinky.

4. ročník – Pavučina dôvery a spoločné hry

4.A sa ponorila do aktivít ako „pavučina dobrých vzťahov“, hry na budovanie dôvery a vyzdvihovanie dobrých vlastností spolužiakov. Spolu s 4.B vytvorili hodnotový rebríček, riešili problémy pomocou „lietajúcich tanierov“ a deň zavŕšili spoločným piknikom, futbalom a americkou vybíjanou.

5. ročník – Indiánske mená a vlastné logo

Všetky tri triedy piateho ročníka (5.A, 5.B, 5.C) sa venovali dotazníku o šikane, tvorbe loga triedy a jedinečnej aktivite „Indiánske mená“. Deti si navzájom prideľovali mená podľa osobnostných vlastností – čím posilňovali vnímanie jeden druhého v pozitívnom svetle. Nechýbali ani športové aktivity na ihrisku.

6. ročník – Slávne príbehy a charakter

6.A sa zamerala na známe osobnosti, ktoré zažili šikanu, vytvorila triedne logo a deti si priradili indiánske mená ako „Vlčí pazúr“ či „Biela holubica“. 6.B riešila triedne vzťahy cez skupinovú prácu na logu triedy a posilňovanie kolektívu.

7. ročník – Sebapoznanie a tímové aktivity

7.A otvorila tému šikanovania a jej skrytých foriem. Žiaci v skupinách vytvorili logo svojej triedy a zahrali si loptové hry. 7.B sa venovala aj ľudským právam prostredníctvom aktivity „TOTO SOM JA“, ktorá podporila sebaprijatie a zodpovednosť.

8. ročník – Včely, báseň aj vybíjaná

8.A zrealizovala integrované tematické vyučovanie o význame včiel – od videa a práce v záhrade až po tvorbu plagátu a listu včelám. 8.B riešila šikanu, aktivitu indiánskych mien, plánovanie triednych akcií a športové popoludnie.

9. ročník – Reflexia a rozlúčka

Trieda 9.A pod vedením p. učiteliek Sedliačkovej a Gabčovej prešla sériou ranných kruhov, dotazníkov (šikana, indiánske mená) a tvorby loga triedy. Deň bol zavŕšený prípravami na deviatackú rozlúčku.

KLÍMAtický deň 2025 bol silným impulzom na upevňovanie medziľudských vzťahov, otvorenú komunikáciu a podporu bezpečného školského prostredia. Ďakujeme všetkým pedagógom a žiakom za aktívnu účasť, nápaditosť a odhodlanie vytvárať školu ako miesto porozumenia a dôvery.

KLÍMAtický deň 2025