Mobilita v talianskom meste Pescara
V dňoch 21. – 28.10. 2024 zažilo dvanásť našich žiakov (deviatakov) spolu pani učiteľkami Mgr. Luciou Pavelkovou a Mgr. Marcelou Martákovou nezabudnuteľnú mobilitu v talianskom prímorskom mestečku Pescara. Mobilita bola financovaná z programu Európskej únie Erasmus + a bola zameraná na tému Well-being v škole.
Žiaci sa zúčastnili vyučovacích hodín v základnej škole IC Ortona , v ktorej sa zoznámili s talianskymi spolužiakmi a zlepšili si svoje jazykové zručnosti v anglickom jazyku. Popri angličtine sa, samozrejme, naučili aj základné frázy v taliančine. Vzhľadom na to, že časť aktivít na talianskej škole bolo zameraných na prácu s IKT technológiami, získali nové zručnosti v oblasti programovania a návrhu 3D tlače. Znalosť IKT programov v spojení so znalosťou angličtiny určite využijú aj v budúcnosti a v ďalšom vzdelávaní na skvalitnenie svojej práce, taktiež na zvýšenie úrovne svojich prezentačných zručností aj v medzinárodných projektoch eTwinning, do ktorých sa naša škola už niekoľko rokov úspešne zapája.
Okrem IKT technológií žiaci nadobudli nové skúsenosti aj v umeleckej sfére – na hodinách výtvarnej a hudobnej výchovy, počas ktorých sa zapojili do umeleckého diania na hodine. Vďaka inkluzívnemu prístupu na škole mali možnosť spoznať viacero žiakov so špeciálnymi potrebami, spolupracovať a vzájomne sa tolerovať.
Na vyučovacích hodinách žiaci rozvíjali kritické myslenie, participovali na spoločných úlohách, napr. porovnávali systém školstva na Slovensku a v Taliansku, prezentovali spolužiakom svoje školy a krajiny. Prostredníctvom rozmanitých aktivít nadviazali nové kamarátstva s perspektívou vzájomnej spolupráce aj do budúcnosti.
Mesto Pescara so svojou rybárskou atmosférou, dlhou piesočnatou plážou a v neposlednom rade s ústretovými a priateľskými ľuďmi poskytlo žiakom príjemné prostredie počas celej mobility. Žiaci však mali možnosť spoznať aj okolité mestá, ich kultúru a umenie. Rozmanitosť, multikultúrnosť a svoju európsku identitu si naplno uvedomili návštevou starobylého mesta Rím, Lanciano, Chieti a ich kultúrno-historických pamiatok.
U žiakov sa mobilitou vzbudil prirodzený záujem o poznanie nového, prekonali nielen jazykovú bariéru, ale i bariéru z „nepoznaného“, rozšírili si svoje kompetencie v oblasti IKT technológií, ale aj v oblasti jazykových a komunikačných zručností.
Ďakujeme Európskej únií a programu Erasmus+ za skvelú príležitosť, ktorú naši žiaci dostali a z ktorej budú nepochybne čerpať aj v budúcnosti.